Verzend en retourbeleid

Verzendbeleid

Levertijd en bezorging

De producten van Made for little Monkeys worden, tenzij anders aangegeven bij het product, binnen 1 tot 3 werkdagen verzonden. Normaliter wordt de bestelling vervolgens binnen 1 tot 2 werkdagen bij je thuis aangeboden door de pakketdienst. De bestellingen worden verzonden door PostNL (Nederland) of DPD (België).

Wil je dat je bestelling met spoed verzonden wordt? Geef dit dan even aan bij het plaatsen van je bestelling of neem contact met ons op zodat we de mogelijkheden kunnen bespreken.

Verzendkosten

De verzendkosten zijn afhankelijk van de grootte van je bestelling. Voor brievenbuspost geldt een ander verzendtarief dan voor pakketpost. Zie onderstaand de standaardtarieven:

  • Brievenbuspost:
    • Nederland: € 4,- inclusief Track & Trace (PostNL)
    • Nederland: €0,91 tot 20 gram zonder Track & Trace (op eigen risico)
    • België: € 6,50 inclusief Track & Trace (DHL)
  • Alle overige pakketten:
    • Nederland: € 6,75 inclusief Track & Trace (PostNL)
    • België: € 9,50 inclusief Track & Trace (DHL)
  • Gratis verzending vanaf € 50,00 (alleen voor Nederland)

Volg je bestelling

Zodra de bestelling is meegegeven aan de bezorgdienst (dit is dus uiterlijk binnen 3 werkdagen na het plaatsen van je bestelling), ontvang je een Track & Trace code waarmee je jouw bestelling kunt volgen.

Verzenden naar het buitenland

Momenteel kunnen wij je bestelling enkel afleveren op een adres binnen Nederland of België.

Vertragingen

Helaas hebben wij geen invloed op de afhandeling van je bestelling door de postorderbedrijven. Hoewel wij er alles aan doen om je bestelling binnen de gemelde levertijd bij je te bezorgen, blijven we voor de uitvoering afhankelijk van het postorderbedrijf. Is je pakket vertraagd? Neem dan contact op met ons, of met de verzenddienst. Vermeld hierbij altijd je Track & Trace code.

Voor eventuele vertragingen bij postorderbedrijven zijn wij niet verantwoordelijk.

Verloren pakketten

Je hoopt het natuurlijk niet, maar in een heel enkel geval kan het voorkomen dat je pakket onderweg verloren raakt. Dit is natuurlijk vervelend, maar gelukkig kunnen we dit voor je oplossen. Hiervoor zijn we wel afhankelijk van de postorderbedrijven die onze verzendingen leveren.

Indien een pakket zoek is geraakt, starten wij in overleg met het postorderbedrijf een onderzoek op. Hiervoor gebruiken wij de Track & Trace code van uw pakket. Tijdens dit onderzoek kan het postorderbedrijf contact met u opnemen. Meestal komt het pakket daarna alsnog terecht. In het geval uw pakket niet wordt teruggevonden, sturen wij u een nieuw pakket. Dit kan echter alleen als de uitkomst van het onderzoek bekend is. Dit kan helaas langere tijd in beslag nemen.

Retourbeleid

Retourneren

Wil je jouw bestelling retourneren? Dat kan natuurlijk. Hiervoor gelden de ‘standaard’ regels omtrent het retourneren van online aankopen. Dit houdt in dat retourneren mogelijk is binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling. Zie de voorwaarden voor retourneren of de Algemene Voorwaarden voor een uitgebreide toelichting.

Let op; gepersonaliseerde producten kunnen niet worden geretourneerd!

Retouradres

Je kunt je bestelling retourneren aan onderstaand adres. Zorg ervoor dat je zending aan alle retourvoorwaarden voldoet.

Made for little Monkeys
Westeinde 2
1721PZ Broek op Langedijk
Nederland

Voorwaarden voor retourneren

  • Retourneren is alleen mogelijk binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling.
  • Retourneren is alleen mogelijk als je dit voorafgaand aan ons per e-mail hebt gemeld. Vermeld hierin ook altijd je ordernummer en de artikelen die je wenst te retourneren.
  • Stuur altijd het ingevulde herroepingsformulier met je bestelling mee. Zonder een ingevuld formulier kunnen wij je retourzending niet in behandeling nemen.
  • Stuur de artikelen altijd in originele staat retour en zorg ervoor dat de artikelen goed zijn verpakt. De verantwoordelijkheid voor de retourzending ligt bij de consument.
  • Kosten voor retourneren zijn voor eigen rekening.
  • Beschadigde, gedragen of gewassen artikelen kunnen wij niet meer retour nemen. Heb je een artikel beschadigd / defect ontvangen, neem dan eerst contact met ons op en maak een foto van de beschadiging.
  • Na het ontvangen van je retourzending ontvang je van ons een e-mail met een bevestiging. Uiterlijk binnen 7 werkdagen na ontvangst van je retourzending, ontvang je het eventuele bedrag terug op je rekening.

Uitgesloten voor retourneren

Gepersonaliseerde producten zijn uitgesloten van het retourrecht. Dit geldt bijvoorbeeld voor shirts met een gepersonaliseerde opdruk. Bij het bestellen van een artikel dat is uitgesloten van het retourrecht, wordt dit ook altijd nog extra weergegeven.

Ontvang je een gepersonaliseerd artikel beschadigd, of met een foutieve opdruk, dan kan het uiteraard wel geruild worden. Stuur ons in dat geval altijd een e-mail waarin je de beschadiging / fout meld en stuur altijd enkele foto’s als bewijs.